czwartek, 31 stycznia 2013

JANTAR Farmona - po 3-tygodniowej kuracji

Jak pisałam na początku stycznia zaczęłam stosować odżywkę do włosów i skóry głowy JANTAR polskiej firmy Farmona. Producent zaleca stosowanie odżywki przez 3 tygodnie, a następnie zrobienie tygodniowej przerwy w kuracji. Tak też zrobiłam, więc czas na podsumowanie pierwszego etapu kuracji.

SKŁAD:
Aqua, Propylene Glycol, Glucose, Calendula Officinalis Extract, Chamomilla Recutita Extract, Rosmarinus Officinalis Extract, Salvia Officinalis Extract, Pinus Sylvestris Extract, Arnica Montana Extract, Arctium Majus Extract, Citrus Medica Limonum Extract, Hedera Helix Extract, Tropaeolum Majus Extract, Nasturtium Officinale Extract, Amber Extract, Disodium Cystinyl Disuccinate, Panax Ginseng, Arginine, Acetyl Tyrosine, Hydrolyzed Soy Protein, Polyquaternium-11, Peg-12 Dimethicone, Calcium Pantothenate, Zinc Gluconate, Niacinamide, Ornithine Hci, Citrulline, Glucosamine HCI, Biotin, Panthenol, Polysorbate 20, Retinyl Palmitate, Tocopherol, Linoleic Acid, PABA, Triethanolamine, Carbomer, Parfum, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Methyldibomo Glutaronitrile, Dipropylene Glycol, Limonene, Linalool

Skład jest długi, bardzo przyzwoity. Ekstrakty z rumianku, nagietka, rozmarynu, szałwii, arniki, łopianu, sosny, cytryny, bursztynu, bluszczu, nasturcji, rukwii wodnej. Poza tym witamina B, E, biotyna, proteiny sojowe, substancje działające antystatycznie. Nie zawiera alkoholu.

STOSOWANIE:
Producent zaleca wmasowywać odżywkę w skalp i włosy raz dziennie przez 3 tygodnie, następnie tydzień przerwy i powtarzamy kurację od nowa. Po użyciu nie spłukujemy!

OPAKOWANIE, KONSYSTENCJA, ZAPACH, CENA
Buteleczka z bezbarwnego szkła z plastikowym dozownikiem. Dozownik można od razu wyjąć, jest fatalny - nic nie leci (nakładałam odżywkę strzykawką :-) ).
Preparat ma konsystencję wody, jest lekko żółtawy. Zapach staromodny, jak męskie perfumy, ale przyjemny i nienachalny :-)
Cena to ok. 10-12 zł za buteleczkę 100ml. Trudno go dostać, ja zamawiałam w aptece.


Odżywka po po ponad tygodniu stosowania

OPINIA
Stosowałam regularnie dzień w dzień, czasem nawet dwa razy dziennie przez 3 tygodnie - została mi jeszcze ok. 1/3 opakowania. Jednorazowo nakładałam na skórę głowy ok. 2-2,5ml - używałam strzykawki, robiłam przedziałki i nakładałam preparat na całą głowę, po czym masowałam 2-3 minuty opuszkami palców a potem chwilę szczotką Tangle Teezer. Odżywka nie powoduje szybszego przetłuszczania się włosów, nie zlepia, można ją nałożyć i spokojnie wyjść z domu. Przez pierwsze kilka dni po nałożeniu skóra głowy przyjemnie mnie mrowiła, później ten efekt znikł.

Podeszłam do tego specyfiku z bardzo dużymi oczekiwaniami i... nie zawiodłam się!:-) Po ok. tygodniu stosowania zauważyłam zmiany na plus - włosy lekko odbiły się od skóry, i super, bo zawsze mnie drażnił przyklap. Przed stosowaniem tej odżywki wystarczyło, że przejechałam ręką po włosach i wyjmowałam ich kilka(naście), po 3 tygodniach stosowania nie wyjmuję ich w ogóle albo tylko 2-3. Zauważyłam, że podczas mycia wypada mi ich nieco mniej, nie wyjmuję z odpływu wielkiego kołtuna. Jedyny minus - zawsze po umyciu włosów, nałożeniu Jantara i delikatnym masażu wypada mi dużo włosów, po prostu zostają na szczotce (ok. 40-50). Bardzo prawdopodobne, że taka moja uroda, to samo mam gdy wmasowuję tonik OOO PERVOE RESHENIE albo Amlę. Może coś robię nie tak...? Tak czy inaczej preparat oceniam na piątkę, bo włosów wypada zdecydowanie mniej (wystarczy sobie wyobrazić, że jak wcześniej przejechałam ręką po włosach, to wyjmowałam ich kilka - mogłam tak robić 10 czy 20 razy, a włosy dalej zostawały mi w ręce, wyjmowałam w ten sposób nawet kilkadziesiąt włosów; teraz jest dużo lepiej, nie wypadają w ogóle albo tylko parę).
Nie pojawiły się baby hair, ale 3 tygodnie to za krótki okres. Czy włosy są grubsze i bardziej odżywione? Grubsze na pewno nie (niby jakim cudem, skoro włosy są martwe), są bardziej nawilżone i miększe, nie elektryzują się, ale nie wiem, czy to zasługa stricte Jantara, czy zmiany kosmetyków na rosyjskie.
Za tydzień znowu do niego wrócę i będę stosować przez następne 3 tygodnie, ciekawe, czy będą lepsze efekty, czy się utrzymają, a może skóra się przyzwyczai?

Generalnie polecam i potwierdzam, że w przychylnych opiniach na temat Farmona JANTAR jest dużo prawdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz